piątek, 13 listopada 2015

Ciasteczka cynamonowe jak francuskie


Uwielbiam ciasto francuskie, niestety przez to że jest tak bardzo pracochłonne jak na razie robiłam je tylko raz, ale jak tylko zobaczyłam ten przepis wiedziałam że muszę go wypróbować. Pracy przy nim niewiele, a ciasteczka rzeczywiście smakują jakby były z ciasta francuskiego. I jak dla mnie są tak obłędnie dobre, że nie można się od nich oderwać :)
Przepis pochodzi z tej strony.

Składniki:
125 g mąki pszennej
125 g zimnego masła
2 płaskie łyżki kwaśnej śmietany
1 opakowanie cukru wanilinowego
szczypta soli

Dodatkowo:
cukier wymieszany z cynamonem do obtoczenia ciasteczek

Masło kroimy w kostkę, dodajemy śmietanę, sól, cukier i mąkę, zagniatamy ciasto ( będzie dość klejące). Odkładamy na minimum godzinę do lodówki.
Po schłodzeniu ciasta rozwałkowujemy je na grubość ok 3 mm i wykrawamy ciasteczka. Każde obtaczamy z jednej strony cukrem wymieszanym z cynamonem. ( żeby cukier się lepiej trzymał, każde najpierw delikatnie posmarowałam śmietaną 12%).
Pieczemy ok 8-10 minut w temperaturze 180 st.C. 

Smacznego!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz