piątek, 7 czerwca 2013

Kruche ciasteczka z cukrem - Amoniaczki

Kruche ciasteczka z cukrem - Amoniaczki


Długo szukałam przepisu na kruche ciasteczka, wypróbowałam ich dziesiątki aż w końcu udało się! Trafiłam na te oto amoniaczki, przepis trochę zmodyfikowałam i wyszły idealne, jak z cukierni zwykłe ciasteczka kruche. Nie są za słodkie i ogromnym plusem jest to, że zamknięte w metalowej puszce mogą leżeć nawet kilka tygodni.
No i co ważne, amoniak...  kiedyś wydawało mi się, że zapach jest dużo gorszy, ale na prawdę bardzo szybko się ulatnia i jest do wytrzymania :) Tylko pamiętajmy, że zanim szczelnie zamkniemy puszki z ciasteczkami dajmy im dobrze wystygnąć:)

Składniki:

1 kostka margaryny
60 dag mąki pszennej
2 łyżeczki amoniaku
1 szklanka cukru
2 jajka
1 żółtko
2 łyżki gorącej wody

Amoniak zaparzamy 2 łyżkami gorącej wody.
Na stolnice przesiewamy mąkę, robimy wgłębienie i dodajemy drobno posiekaną margarynę oraz jajka. Wsypujemy cukier, dodajemy amoniak i wszystkie składniki szybko zagniatamy (gdyby ciasto było zbyt "sypkie" można dodać śmietanę -  u mnie jest to zazwyczaj 18% ale oczywiście może być też 30% lub jeśli akurat jej nie posiadamy mleko też doskonale się nada).
Zagniecione ciasto wkładamy na 30 minut do zamrażarki. 
Po tym czasie rozwałkowujemy je dość cienko ( ok 3-4 mm) układamy na blaszce, posypujemy cukrem i pieczemy ok 10 minut w temp. 180 st. C ( najlepsze są blade jakby nie dopieczone).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz