niedziela, 28 kwietnia 2013

Caramel shortbread

Caramel shortbread 


Ciasto które pokochałam mieszkając w Wielkiej Brytanii, długo szukałam przepisu dzięki któremu udałoby mi się powrócić do tamtych chwil. I to jest idealne, co prawda nie do końca udała mi się polewa czekoladowa ( następnym razem zamiast masła dodam śmietany kremówki), ale i tak cała rodzina zajadała się nim ze smakiem. Na pewno nie jest to ciasto dla osób, które nie lubią bardzo słodkich słodyczy, ale jak dla mnie idealne!

Spód:
125 g masła
50 g brązowego cukru ( lub trochę mniej białego)
180 g mąki pszennej

Wszystkie składniki łączymy razem i wykładamy na blaszkę (20x30 cm) wyłożoną pergaminem. Pieczemy w temp 180 st. C przez ok 20-25 minut do uzyskania złotego koloru. 

Masa toffi:
mleko skondensowane słodzone ( gotowane trzy godziny w wodzie pod przykryciem) lub
wygodniejsza do użycia gotowa masa toffi.

Masą toffi smarujemy kruchy spód.

Polewa czekoladowa:
200 g mlecznej czekolady
4 łyżki masła

Czekoladę gotujemy w kąpieli wodnej, stopniowo dodajemy masło gdy będzie dostatecznie rzadka wylewamy na masę toffi.

Ciasto wkładamy na ok 3-4 godziny do lodówki, po wystudzeniu kroimy na kwadraty.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz